مدیر ستاد اقامه نماز خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه به اقامه نماز در مدارس گفت: موظف به پاسخگویی به شبهات و جهاد تبیین هستیم تا نسل جوان ما تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن، به انحراف کشیده نشود.

مدیرستاد اقامه نمازخوزستان: موظف به پاسخگویی به شبهات و جهاد تبیین هستیم

به گزارش قدس آنلاین سیدموسی بلادیان روز یکشنبه در نشست دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی و اداری خوزستان که پس از ۲.۵سال از همه گیری کرونا در سرسرای اجتماعات اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز برگزار شد افزود:دسیسه‌ها و توطئه‌های جبهه استکبار ضد ملت و نظام اسلامی، با دامن زدن به اغتشاشات و بروز ناامنی و جنگ ترکیبی شکل جدیدتری به خود گرفته است از این رو لازم است نسل جوان آگاهی خود را بالا ببرد تا فریب دشمن و تبلیغات اغواکننده آن را نخورد.

وی گفت:برای افزایش سطح آگاهی و بینش نسل جوان ما، لازم است جهاد تبیین را در مدارس جدی بگیریم و ارتباط جدی و مستمری با اولیای دانش آموزان داشته باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز خوزستان در ادامه اجرای برنامه های فرهنگی و تبیینی در مدارس را ضرورتی اجتناب ناپذیر توصیف کرد و افزود: در راس همه برنامه های فرهنگی و آموزشی در مدارس ، باید به نماز بپردازیم.

بلادیان با تاکید بر اینکه باید فرزندان خود را با نماز و آثار معنوی آن آشنا کنیم ادامه داد: نماز اول وقت و زیباسازی نمازخانه‌ها در مدارس باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: ما مسوولیت الهی داریم و باید بدانیم تکلیف ما چیست و خداوند از ما چه می خواهد و این را به نسل جوان انتقال دهیم.

مدیرستاد اقامه نماز خوزستان با بیان اینکه هیچ چیز بالاتر از نماز نیست و خانواده ها باید نماز را ترویج کنند افزود: امام حسین(ع) نیزدر روز عاشورا نماز را در صحنه خوف و خطر اقامه کرد بنابراین باید یاد بگیریم که نماز یکی اصل مهم در زندگی فردی و اجتماعی است.

بلادیان بیان کرد: جوان با ایمان و آگاه می‌تواند زمانه و دشمن خود را بشناسد و متناسب با شیوه های نرم دشمن، مقابله کند و زندگی سعادتمند داشته و برای کشور مفید باشد.

در این نشست اعلام شد بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی و اداری می توانند ۲درصد بودجه عمومی و هزینه‌ای خود را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی (اقامه نماز) ، رسانه های نوین ، نشر کتاب و مطبوعات هزینه کنند.

در نشست دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی و اداری ضمن اجرای برنامه مرثیه خوانی در سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) پیشنهادهایی برای تعمیق و ترویج فرهنگ نماز در مدارس، سطح جامعه و دستگاه‌های اجرایی استان و زیباسازی نمازخانه‌ها مطرح شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.